חדשות

1.6 מיליון יורו מענק למחקר מחלות הסרטן בטכניון

מחקר בינלאומי בהשתתפות שלושה מדענים מהטכניון ועמיתיהם מגרמניה יחקור את המנגנונים המולקולריים המייצבים אונקו-פרוטאינים במחלות סרטן

פרופ' אמיר אורין, הפקולטה לרפואה בטכניון, אחד משלושת החוקרים הישראלים שזכו במענק (צילום: "הטכניון")

מחקר בינלאומי בהשתתפות שלושה מדענים מהטכניון ועמיתיהם מגרמניה יחקור את  המנגנונים המולקולריים המייצבים אונקו-פרוטאינים בסרטן. פרויקט המחקר הקבוצתי זכה במענק של 1.6 מיליון יורו מתכנית המחקר DIP לשיתוף פעולה מחקרי בין גרמניה לישראל (DIP - German - Israeli Project Cooperation).

התפתחות מחלת סרטן קשורה ישירות בהשתלטותם של אונקו-פרוטאינים על מנגנוני בקרה תאיים והפיכת התא לסרטני. בתאים תקינים, חלבונים אלה מפורקים במהירות על ידי מנגנוני ההגנה של התא, אולם בתאי סרטן מסוימים מתפתחת עמידות לפירוק, המקנה לגידול עמידות לתרופות אנטי-סרטניות. יציבות מוגברת של אונקו-פרוטאינים אלה היא קריטית לשרידות תאי הסרטן.

חוקרי הטכניון השותפים בפרויקט, פרופ' אשרף בריק מהפקולטה לכימיה, פרופ' אמיר אורין מהפקולטה לרפואה וד"ר דן ברכה מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, יפתחו גישות לתקיפת מנגנוני העמידות של התאים, עם שותפיהם פרופ׳ איוון דיקיץ׳ מאוניברסיטת גטה בפרנקפורט ופרופ׳ מרקוס דיפנבכר ממרכז הלמהולץ במינכן. החוקרים יחפשו דרך לפרוק האונקו-פרוטאינים במהירות על מנת שריכוזם יחזור לרמות פיזיולוגיות תקינות ובכך יביא למותם של תאי הסרטן.

נושאים קשורים:  הטכניון,  חדשות,  מחקרים,  מענק מחקר,  אונקו-פרוטאינים,  חקר הסרטן,  פרופ' אמיר אורין
תגובות