• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
כנסים

בחודש הבא: כנס החדשנות למחלות לב וכלי דם בישראל

פרופ' חיים לוטן ופרופ' רפי ביאר, יוזמי ומנהלי כנס ההייטק הישראלי בקרדיולוגיה: "אנו נחושים להמשיך את קיום הכינוס מדי שנה ולא להיכנע לאויבינו"

מימין, פרופ' רפי ביאר ופרופ' חיים לוטן, יוזמי ומנהלי כנס ICI. ספינת הדגל של ההייטק הישראלי בקרדיולוגיה

כנס החדשנות למחלות לב וכלי דם (ICI) ה-28, שאמור היה להתקיים בדצמבר האחרון, ייערך בחודש הבא (25-26 בפברואר) בתל אביב. "אנו נחושים להמשיך את קיום הכינוס מדי שנה ולא להיכנע לאויבינו", אומרים פרופ' חיים לוטן ופרופ' רפי ביאר, מקימי ומנהלי הכינוס.

תחום מחלות הלב וכלי הדם מתפתח בקצב מהיר בארץ ובעולם. בכנס יוצגו פיתוחים בתחום צנתורי המוח ושליפת קרישים שמצילים חיים ומונעים נכויות קשות, לצד פעילות ענפה של חברות ישראליות כמו Rapid Medical,יCereterieve ואחרות. אחת החברות המובילות בעולם עוסקת באבחון שבץ על סמך בדיקת דימות מתקדמת באמצעות בינה מלאכותית כמו VIZ-AI.

בכנס יוצגו גם פיתוחים חדשניים בתחום מסתמי הלב. לאחר שהטיפול במסתם האאורטלי הפך לטיפול כמעט שגרתי במקום ניתוח לב פתוח, המאמץ כיום נמצא בתחום המסתמים המיטרלי והטריקוספידלי עם פעילות של חברות שהוקמו בישראל כמו Innovalve,יCardiovalve,י Trisol וחברות נוספות שנמצאות בשלבים מתקדמים של פיתוח המוצר.

כמו כן יוצגו פיתוחים טכנולוגיים בתחומי הסטנטים וטיפול בהיצרויות כליליות, שמאפשרים טיפול ללא ניתוח במקרים מורכבים כמו היצרויות בעורק הראשי, היצרויות מרובות סידן ועוד.

עוד יוצגו פיתוחים שכוללים בינה המלאכותית החל מתחום הדימות ועד לאי ספיקת הלב, שבו משמשים כלים של בינה מלאכותית למעקב אחרי חולים בבתי החולים ובבית, כמו זה של חברת Cordio שמשתמשת בבינה מלאכותית בניתוח הדיבור של החולה כדי לאבחן הידרדרות במצבו.

כנס ICI נחשב לספינת הדגל של ההייטק הישראלי בקרדיולוגיה ומושך רופאים, יזמים, קרנות, משקיעים וגופים ציבוריים המעוניינים למצוא פתרונות עתידיים לבעיות הבלתי פתורות בתחום. בכנס נוצרים חיבורים בין החזית הקלינית למחקר, טכנולוגיה, יזמות ורגולציה. "אנו ממשיכים כאמור לקיים את הכינוס מדי שנה למרות האתגרים העומדים בפנינו ואנו מבינים את החשיבות האדירה שלו לרפואה בישראל, להייטק, לכלכלה ולתושבי מדינת ישראל", מציינים פרופ' לוטן ופרופ' ביאר.

קרוב ל-3,000 משתתפים מהארץ ומהעולם ובהם רופאים, מנהלי חברות ענק, קרנות, משקיעים ויזמים לקחו חלק בכנס האחרון, שנערך בשנת 2022. "אנו מקבלים חיבוק ותמיכה מהשותפים הבינלאומיים ונמשיך לקדם את החדשנות בישראל ולהוכיח את חשיבותה בקידום תהליכים טכנולוגיים בארץ ובעולם ובהצלת חיים של מטופלים", אמרו מנהלי הכינוס.

עוד אמרו כי "תחום ההייטק בקרדיולוגיה בישראל והבריאות הדיגיטלית הגיעו להישגים מרשימים בישראל בשנים האחרונות והם ממשיכים לשגשג ולהתקדם. לצערנו, המצב הכלכלי והעולמי והמצב הייחודי לישראל במלחמה הנוכחית מקשים על התחום ויוצרים קשיי מימון".

נושאים קשורים:  כנסים,  קרדיולוגיה,  כלי דם,  פרופ' רפי ביאר,  פרופ' חיים לוטן,  חדשות,  כנס ICI
תגובות