חדשות

הר"י דורשת להגביר את האבטחה גם במרפאות קופות החולים

מרבית אירועי האלימות נגד צוותים רפואיים מתרחשים בקהילה, טוענים בהסתדרות הרפואית ודורשים להגביר גם את פעילותן של סיירות אבטחה בקופות החולים

מאבטח בכניסה למוסד ציבורי. צילום אילוסטרציה. יונתן סינדל/ פלאש 90

ההסתדרות הרפואית דורשת מהמדינה להגביר גם את האבטחה במרפאות קופות החולים. הר"י מאיימת לנקוט בצעדים ארגוניים, אם לא יהיה תקצוב  גם לכך.

הר"י טוענת כי מרבית אירועי האלימות נגד צוותים רפואיים מתרחשים בקהילה. בהודעתה הוזכר רצח אחות קופת החולים בחולון, טובה קררו בידי מטופל, בשנת 2017.

ההסתדרות הרפואית טוענת כי העלתה הצעות שונות לפתרון הבעיה, אך הן לא תוקצבו. הר"י הציעה בין השאר להגביר את פעילותן של סיירות אבטחה שיעברו בין מרפאות קופות החולים.

יו"ר הר"י, פרופ' ציון חגי, אמר לכאן חדשות כי הארגון ימשיך במאבקו ויינקטו סנקציות וצעדים ארגוניים שונים עד אשר תהיה אבטחה גם בקופות החולים. הוא הוסיף כי התקיפות מתבצעות כלפי צוותים רפואיים במקצועות השונים, בהם גם רוקחים ומזכירות רפואיות. "חייבים לקדם פתרונות כדי להבטיח את שלומם של אנשי הרפואה", אמר פרופ' חגי.

בתחילת השבוע (א') אישרה הממשלה הצבת 28 עמדות שיטור קבועות בבתי החולים והוקצו לכך 48 תקני כוח אדם ותקציב הפעלה שנתי בסך של כ-20 מיליון שקל.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הסביר במהלך הדיווח בכאן רשת ב': "נציב בין שוטר אחד לשלושה בכל בית חולים. הוא לא יוכל לעצור כל אירוע של אלימות, אבל יוכל להתערב, להרתיע ולהזעיק עזרה". למאבטחים אין סמכות אכיפה, "בעוד שוטר מוסיף את ההיבט האכיפתי ואת היכולת להזעיק עזרה בקלות. זה לא ימנע את כל אירועי האלימות - אבל יש לזה אפקט", התבטא פרופ' אש.

נושאים קשורים:  הר"י,  אבטחה,  קופות חולים,  אלימות נגד צוות רפואי,  חדשות
תגובות