• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

פרופ' עידית מטות: "לפחות 4% מ-15 אלף שייסעו לאומן יהיו חולי קורונה קשים"

חברת צוות "מגן ישראל" מתנגדת לסגר ומצדדת בהגברת האכיפה: "אם בתוך המדינה אוסרים על אירועים כאלה, איך מאפשרים לקיים התקהלויות גדולות בחו"ל?"

פרופ' עידית מטות, חברת מטה מגן ישראל. צילום: ג׳ני ירושלמי, דוברות "איכילוב"

פרופ' עידית מטות מ"איכילוב", חברת מטה "מגן ישראל" בראשות פרופ' רוני גמזו, מנהלת האגף הכירורגי במרכז הרפואי איכילוב, אמרה הבוקר (ד') ל-ynet כי "סביר להניח שלפחות 4% מ-15 אלף הנוסעים העתידיים לאומן יהיו חולי קורונה קשים. זה מיותר. בכל אירוע המוני אנשים נדבקים ועניין הנסיעות לאומן הוא מבחן לממשלה. עד כה היא מנהלת את האירוע כאירוע פוליטי. אם בתוך המדינה אוסרים על אירועים שכאלה, אז איך מאפשרים לקיים אירועי התקהלויות גדולות בחו"ל?".

פרופ' מטות, שהיתה בין החותמים על קריאת אזהרה של עשרות רופאים נגד נגד הנסיעות לאומן, התייחסה לתחילת שנת הלימודים ביום ג' הבא (1 בספטמבר) ולחגי תשרי: "רק התנהלות נכונה תמנע התפרצות נוספת כתוצאה מכך. כל דבר הוא פוטנציאל נפיץ, אבל אי אפשר לסגור את החיים. צריך להמשיך ללמוד, אבל מורים צריכים להתנהל כראוי עם מסיכה ולאפשר לימודים בקבוצות קטנות. בחגים חשוב להדגיש את ההימנעות מהתקהלות והגבלת ערבי החג למשפחה הגרעינית בלבד".

לדבריה "סגר לא פותר שום בעיה. אנחנו ניכנס לסגר ונצא ממנו ושוב יהיה עומס בתחלואה. החזרה לבית הספר תחזיר איזשהו סדר למדינה. אי אפשר לומר שכל האוכלוסיה איננה מתנהגת נכון, אבל יש קבוצות כמו בחברה הערבית שבה יש חתונות המוניות, או מסיבות ביערות שבהן הצעירים חושבים שהכל מותר. התשובה לכל אלה היא אכיפה".

נושאים קשורים:  פרופ' עידית מטות,  קורונה,  סגר,  אומן,  שנת הלימודים,  חדשות
תגובות