חדשות

מנהלת המערך האונקולוגי ב"שערי צדק" הרצתה בכנס לרופאים מארצות ערב

ד"ר שני פאלוך-שמעון הציגה מנסיונה המקצועי תוך התמקדות ברקע הגנטי של סרטן השד בכנס שערך לראשונה האיגוד האירופאי לאונקולוגיה לרופאים ממדינות ערביות

משתתפי כנס מדינות ערב לאונקולוגיה

מנהלת המערך האונקולוגי של המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, ד"ר שני פאלוך-שמעון, הופיעה בכנס שקיים לראשונה האיגוד האירופאי לאונקולוגיה ונועד לאונקולוגים ממדינות ערב, ביניהן מכווית, איחוד האמירויות, עומאן, מרוקו, תוניס, אלג'יר, ערב הסעודית ומדינות נוספות, הכנס, שהתקיים כבכל שנה בשווייץ, הוקדש הפעם לסרטן השד ולדרכי הטיפול החדשניות במחלה ונועד לרופאים בכירים מכל מדינות אירופה ומזרח אסיה.

כאמור, לראשונה נקבע בו מושב לרופאים ממדינות ערב וד"ר פאלוך-שמעון נתבקשה להציג בו מנסיונה הרב וגם להתמקד ברקע הגנטי של המחלה. המארחים דאגו להבליט את העובדה שהיא רופאה ישראלית.

ד"ר פאלוך-שמעון מובילה מחקרים קליניים בתחום סרטן השד בצעירות וסרטן השד על רקע גנטי. היא הקימה ב"שערי צדק" את מרכז טליה לטיפול בנשים צעירות עם סרטן השד. בנוסף, היא חברה בצוות האיגוד האונקולוגי האירופאי לסרטן שד ולפני חצי שנה מונתה כעורכת משנה למסמכי הקווים המנחים הבינלאומיים לרופאים המפרטים את הטיפול בסרטן השד בהמלצת האיגוד האונקולוגי האירופאי. מינוי זה מקרב אותה לתפקיד העורכת הראשית.

על הופעתה בכנס מול עמיתים מהמדינות הערביות סיפרה ד"ר פאלוך-שמעון: ״אני מרגישה שיש לי שליחות שהיא מעבר לתחום המקצועי בתפקידי. הטיפול בסרטן השד בישראל מפותח ביחס להרבה מדינות אחרות ויש לי הזכות לחלוק מהידע המקצועי שלנו ולקדם את הרפואה במדינות מתפתחות. שמחתי לקחת חלק בכנס מיוחד זה שבו התקיים מפגש עם רופאים מארצות שאין לישראל יחסים רשמיים עימן ולנצל את ההזדמנות הזאת גם להידברות ולבניית גשרים בין אנשים״.

עוד סיפרה כי בני שיחה מהארצות הערביות לא חסכו שבחים על הרמה המקצועית, המחקרית והטיפולית הקיימת בישראל וב"שערי צדק" וביקשו להמשיך ולשמור על קשרים מקצועיים עימה במטרה ללמוד יותר כדי ליישם בארצותיהם שיטות טיפוליות מתקדמות שפותחו בארץ.

נושאים קשורים:  ד"ר שני פאלוך-שמעון,  בית החולים שערי צדק,  אונקולוגיה,  חדשות,  סרטן שד
תגובות