מילת הגבר

מיניות ומילת הגבר – העדפות נשים בקרב תרבויות ומדינות שונות

סקירת ספרות חדשה חושפת כי נשים מעדיפות איבר מין נימול לטובת שיפור בפעילות המינית, היגיינה וסיכוי נמוך יותר לזיהומים

24.06.2019, 11:12

האופן שבו נשים בוחרות את הפרטנר המיני שלהן מושפע ממספר גורמים – אישיים, תרבותיים, חברתיים, פוליטיים ודתיים. בין הגורמים המשפיעים על הבחירה נמצאת גם האנטומיה של איבר המין הגברי, כמו למשל השאלה האם הוא עבר מילה.

מטרת המחקר הייתה לערוך סקירת ספרות הבוחנת שני אלמנטים – האם מילת הגבר משפיעה על ההעדפה המינית של האישה ומה הסיבות לכך, והאם נשים יעדיפו שבניהן יהיו נימולים.

החוקרים ערכו חיפוש מותאם על פי שיטת פריזמה (PRIZMA guidelines) במאגרים הבאים – PubMed, Google Scholar, Embase, Cochrane database of systemic reviews. מחקרים שענו על קריטריוני ההכללה עברו דירוג איכות על מדד SIGN.

החיפוש במאגרי הנתונים העלה 29 פרסומים עם נתונים מקוריים שהתאימו להיכלל בסקירה. 22 מתוכם היו משויכים לשאלה האם מילה משפיעה על העדפה מינית בקרב נשים, ו-11 מתוכם היו משויכים לשאלה האם נשים יעדיפו שבניהן יעברו מילה, עם חפיפה של 4 פרסומים שהשתייכו לשתי השאלות.

ברוב המכריע של הפרסומים, נשים הביעו העדפה לאיבר מין נימול. ההסברים העיקריים שניתנו להעדפה זו כללו מראה טוב יותר, היגיינה טובה יותר, ירידה בסיכון לזיהומים והנאה מוגברת מפעילות מינית – לרבות משגל וגינלי, גירוי ידני ומין אוראלי. במחקרים שהעריכו האם נשים מעדיפות שבניהן יעברו מילה, הסיבות העיקריות היו סיבות בריאותיות, מניעת מחלות והיגיינה טובה יותר. בחלק מהפרסומים ניתן היה לזהות הבדל בהעדפה בהתאם לרקע התרבותי, אך בסך הכל ההעדפה הייתה באופן מובהק לכיוון איבר מין שעבר מילה.

ממסקנות המחקר עולה כי נשים מעדיפות איבר מין נימול לטובת שיפור בפעילות המינית, היגיינה וסיכוי נמוך יותר לזיהומים. המחקר מקנה יתרון נוסף למילת הגבר מעבר ליתרונות הבריאותיים הידועים, ומספק מידע חדש באספקט המיני והחברתי על נושא המעורר עניין רב.

מקור: 

Morris BJ, Hankins CA, Lumbers ER, et al. Sex and Male Circumcision: Women’s Preferences Across Different Cultures and Countries: A Systematic Review. Sex Med 2019;7:145–161. DOI: https://doi.org/10.1016/j.esxm.2019.03.003

נושאים קשורים:  מילת הגבר,  פעילות מינית נשית,  משגל וגינלי,  מין אוראלי,  היגיינה,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
24.06.2019, 21:42

הייתרונות הבריאותיים הידועים?? אבקש שתפנו אותי בבקשה למחקר רציני אחד שמעיד על יתרונות בריאותיים משמעותיים. ה״עובדה״ שיצחק נימול בגיל ארבעים בעצמו ובעזרת סלע וחובת המציצה הופכות את כל העניין הזה לבדיחה בטעם לא טוב בכלל.

אנונימי/ת
24.06.2019, 21:52

מצחיק שאפילו מחקר peer review שהוא אינהרנטית סובייקטיבי, מה גם שנראה שרוב מחבריו (בפרט הראשון והאחרון) אינם יהודים, מוציא את כל העכברים הממהרים להתנגד לכל מה שיכול להריח כבעל זיקה למסורת.
תרפו, נשמות, ובעיקר תבחרו את המאבקים הבאמת חשובים בחיים שלכם.

אנונימי/ת
24.06.2019, 23:26

אתה צודק, אני מתנצל, לפגוע בילדים עם מנהג פגאני פדופילי בחזות פסאודו-מדעית ומסורת זה לא חשוב כלל בעת הזאת. מה שחשוב זה להתייצב מאחורי הרבנים ולהמשיך לנוע כעדר עיוור. מקווה שאתה חכם יותר ובעל תוכן בקליניקה שלך כי מכאן זה לא נראה טוב.

אנונימי/ת
24.06.2019, 23:30

הסקר הזה מטופש ולא רלוונטי כלל. היכן העובדות לגבי התמורות החיוביות של מילה ? אם שיקצ׳ה כזו או אחרת נהנת יותר זה לא סיבה לחתוך.

אנונימי/ת
25.06.2019, 13:56

לא יודע אם חכם יותר.
בכל זאת, שילוב כל כך לא קוהרנטי של מושגים מורכבים שאינם קשורים זה לזה או לנושא העיקרי - אני לא בטוח שאצליח לבנות טוב כמוך.
אבל בוודאי משחרר קצת יותר טוב ממך ומקפיצותיך הדרוכות אלי קרב לאיזכורים מעין אלה.
תנוח

אנונימי/ת
25.06.2019, 16:30

אולי יש לך משהו לומר על תוכן הכתבה בפרט ועל מילה בכלל? ואם אפשר בעברית. עד כה אתה רק טרול מביך.

20.07.2019, 09:47

לכל המלעיזים המטפלים בהתאם להשקפתם הפוליטית / דתית מתוך בורות והתכחשות לידע רפואי קיים ומוכח המגובה בנסיון קליני עשיר, אני מפנה אתכם למאמר סקירה שלי שהתפרסם בעיתון הרפואה - "כריתת העורלה - היבטים טקסיים , רפואיים וניתוחיים" הרפואה כרך 132 חוברת י' , 15 למאי 1997 . יש גם סקירת ספרות עשירה והיא רק חלק קטן מאלף המאמרים ! שעמדו לרשותי לקראת הכנת המאמר. צריך לדעת סרטן הפין הינו מחלה קשה שכרוכה בכריתה של איבר המין וטיפולים משלימים אחרים. בכל כנס אורולוגי עולמי ישנן ססיות שעוסקות במחלה זאת. המחלה פוגעת כמעט באופן בלעדי בגברים שלא נימולו. לשמחתנו בארץ אנו לא מכירים מחלה זאת בגלל מנהג המילה . לי יש נסיון עם 2 גברים. שניהם לא נימולו. היבט נוסף AIDS . ההערכה היא שלמעלה ממליון מקרי איידס נמנעו באפריקה בגלל מילה שנערכה למבוגרים ביוזמת ארגון הבריאות העולמי ולאיגוד האורולוגי הישראלי היה הכבוד להשתתף במיזם זה. בנוסף שכיחות יתר של זיהומי HPV (קונדילומה ) , Chancroid עגבת והרפס גניטליס , אצל גברים שלא נימולו. הוסף לכך מצבים של פימוזיס , פרה פימוזיס , בלנופוסטיזיס ושכיחות יתר של דלקות שתן בילדים שלא נימולו (העבודות הקלאסיות של Wiswell וחב' ). לסיכום : יתרון ברור למנהג המילה מבחינה בריאותית. כעת נוסף הפן הנשי . מה לעשות נשים מעדיפות איבר מין נימול ?! הבה נכבד את כותבי המאמר שבנידון.