חדשות

טכנולוגיה חדשנית לחולי כבד

האלפא-פאמפ היא משאבה חדשנית לטיפול בחולים עם מחלת כבד מתקדמת ומיימת בה נעשה שימוש בשיבא

12.08.2018, 17:16
מיימת (צילום: אילוסטרציה)

השבוע נעשה שימוש לראשונה בשיבא בטכנולוגיה חדשה ופורצת דרך - Alfa pump - לטיפול בחולים עם מחלת כבד מתקדמת ומיימת. הגישה הטיפולית עד כה כללה ניקוז של נוזל המיימת (10-8 ליטרים בכל פעם) כל 10-7 ימים במסגרת אשפוז יום. גישה פולשנית זאת פוגעת קשות באיכות חיי החולה.

האלפא-פאמפ היא משאבה חדשנית המושתלת מתחת לעור בבטן הימנית העליונה בפרוצדורה כירורגית מינימלית. המשאבה מנקזת את נוזל המיימת, בעזרת שני צינורות - צינור אחד מושתל אל תוך החלל הבטן ושואב את נוזל המיימת, והצינור השני מושתל אל שלפוחית השתן ומעביר את המיימת מהצינור הראשון אל השלפוחית. המשאבה פועלת באופן רציף 24/7, והגוף נפטר מהמיימת תוך מתן שתן במהלך היום.

המשאבה נטענת ומשדרת את נתוני הניקוז און-ליין. נתונים אלו עוברים בקרה ופיקוח ונשלחים במייל אל הרופא המטפל, היכול לתכנת את קצב העברת הנוזל מחלל הבטן לשלפוחית השתן.

הכנסת הטכנולוגיה החדשנית היא יוזמה של פרופ' זיו בן ארי, מנהלת המרכז למחלות כבד בשיבא.לדברי פרופ' בן-ארי, "הטכנולוגיה נכנסה על מנת להקל על אוכלוסיית המטופלים ולשפר את איכות חייהם".

ד"ר יאנה דוידוב מהמרכז למחלות כבדפרופ' מרדכי גוטמן וד"ר אילון להט ממחלקה כירורגית ב, עברו הכשרה מיוחדת על ידי כירורגית מובילה בתחום שהגיעה לשיבא משוויץ לצורך הדרכה, והשבוע הושתלה המשאבה בהצלחה רבה בשני חולים עם מיימת עקשנית לטיפול.

המשאבה אינה כלולה בסל הבריאות.

נושאים קשורים:  חדשות,  מיימת,  שיבא
תגובות