• יו"ר: פרופ' אמיר שלומאי
  • מזכיר: ד״ר אוהד עציון
  • גזבר: ד״ר אודי זיגמונד
  • חברי ועד: ד״ר אסף יששכר, ד״ר יאנה דוידוב
חדשות

הנהגת האיגוד האירופי לחקר הכבד התנצלה על תקרית הדגל בקונגרס בפריז

במכתב התנצלות שהופץ בין כל חברי האיגוד ציינה הנהגת ה-EASL כי ערכה בירור מעמיק מדוע דגל ישראל לא הוצג בכנס האחרון והדגישה כי האיגוד האירופי לחקר הכבד אינו מעורב בשום נושא פוליטי

פרופ' אלי צוקרמן, יו״ר החברה הישראלית לחקר הכבד, לצד לוח המדינות

הנהגת האיגוד האירופי לחקר הכבד ה-EASL הפיצה התנצלות רשמית לכל חברי האיגוד, בעקבות "תקרית דגל ישראל" שאירעה בקונגרס הבינלאומי לחקר הכבד ומחלותיו, שהתקיים בחודש שעבר (15-11 אפריל) בפריז. ההתנצלות הגיעה למערכת "דוקטורס אונלי".

בעת הכנס גילו חברי משלחת הרופאים מישראל כי בכניסה לאולם הכנס הוצב קיר ענק ועליו הוצגו שמות הנציגים המקצועיים מכל מדינות העולם הנוכחים בכנס, ולצידם השם ודגל מדינתם. אלא שכמה רופאים ואחיות מישראל שמו לב כי רק דגל ישראל איננו מופיע על הקיר מתוך יותר מ-70 מדינות משתתפות.

כפי שדווח ב"דוקטורס אונלי", בעת הכנס, ביוזמה אישית שהפגינו האחיות והרופאים הישראלים, התבצעה פנייה להנהלת הכנס בדרישה להוסיף לקיר גם את דגל ישראל.

מאחר שהכנס החל בערב יום השואה, אחת המשתתפות הישראליות, לה הנושא צרם במיוחד, ניגשה וציירה בהפגנתיות את דגל ישראל בכתב ידה.

רק לאחר פניית הישראלים הוסיפו בבוקר שלמחרת את הדגל הישראלי לצד שאר דגלי המדינות המשתתפות בקונגרס הרפואי, והוא כיסה על הציור שאותו ציירה יום קודם לכן האחות מישראל. בתגובה לפנייתם של חברי המשלחת לקבלת הסבר למה שאירע, הגיבה הנהלת הכנס: "לא מצאנו את הדגל הישראלי".

במכתב ההתנצלות שעליו חתמו המזכ"ל, סגנו וכן הגזבר וסגנו – ארבעתם פרופסורים בתחום הכבד, נאמר בין היתר: "ברצוננו להביע הערכה לתרומות היוצאות מן הכלל של הקהילה ההפטולוגית הישראלית לחקר הכבד ולתכנית המדעית והלימודית של ה-EASL.

"נושא 'הדגל' הובא לידיעתנו וכולנו הופתענו מאוד ממה שאירע. נראה שהיתה בעיה טכנית בהדפסת תגיות המשלחות ובהצגתן על קיר אולם הכניסה לקונגרס, מה שהוביל לטעויות בלתי צפויות, כולל השמטת דגל ישראל מההדפסה. מיד כשהובא הנושא לידיעת הוועדה המארגנת של הקונגרס, הטעות תוקנה (בתוך שלוש שעות).

"ברצוננו להבטיח לכם שההנהגה המנהלת את ה-EASL, יחד עם הצוות שארגן את האירוע, ערכה בירור מעמיק לסיבות לטעויות, כולל כמה בדיקות שנעשו עם חברת ההדפסה. התברר שהקובץ שכלל את התדפיס שיצא ממשרד ה-EASL כלל את דגל ישראל במקום שיועד לו על הקיר. לא נמצא שום הסבר אחר מאשר טעות טכנית וברצוננו להביע בפני כל חברי משלחת ישראל את התנצלותנו העמוקה והכנה על הטעויות ועל אי הנעימות המקרית, שהתרחשו ללא שום כוונה.

"ברצוננו להדגיש", ציינו מחברי המכתב, "כי ה-EASL איננו מעורב בשום נושא פוליטי מעבר לחקר הכבד ומחלות כבד. כארגון רפואי איננו מביעים דעות בשום נושא פוליטי שקיים בעולם. לא נרשה שבימת קונגרס עולמי תנוצל להבעת דעה פוליטית מצד כל גורם שהוא".

מחברי המכתב ציינו לשבח את השתתפותה בהובלה ובארגון הקונגרס של היועצת הישראלית, ענב כספי.

נושאים קשורים:  הקונגרס הבינלאומי לחקר הכבד,  ה-EASL,  מכתב התנצלות,  דגל ישראל,  משלחת רופאים ישראלית,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
22.05.2018, 13:36

אין כמוהו בעולם

אנונימי/ת
22.05.2018, 17:45

יפה. טעות לעולם חוזרת

אנונימי/ת
04.06.2018, 22:16

בן אדם טוב וסבלני. וכרופא קצרה היריעה מלהכיל. תמיד שם כשצריך עזרה. בקצור מעריצה.