• יו"ר: פרופ' אמיר שלומאי
  • מזכיר: ד״ר אוהד עציון
  • גזבר: ד״ר אודי זיגמונד
  • חברי ועד: ד״ר אסף יששכר, ד״ר יאנה דוידוב
HCV

שימוש באיברים חיוביים ל-HCV: עידן חדש בהשתלות כבד

לאור העלייה החדה באיברים שנתרמו על ידי אנשים החיוביים ל-HCV יש צורך בפיתוח אסטרטגיות חדשות להבטחת בחירת נכונה של נתרמים המקבלים איברים חיוביים ל-HCV, התחלת טיפול אנטי ויראלי בזמן המיטבי והגדרת הסיכונים הנלווים אשר מעורבים בהשגת תוצאים בתר-השתלתיים מיטביים

15.05.2018, 11:00
HCV, הפטיטיס C, דלקת כבד (צילום: אילוסטרציה)

השימוש באיברים חיוביים ל-HCV בהשתלות כבד גבר בעידן של טיפולים אנטי ויראליים ישירים. הצורך הגובר באיברים, היכולת הגוברת לטפל באופן יעיל בזיהום HCV בהשתלות והעלייה חסרת התקדים בהיקף התורמים החיוביים ל-HCV תרמו למגמה זו. כמו כן, לאחרונה נצפתה עלייה חדה בשימוש באופיאוידים בארה"ב אשר גרמה לעלייה בשיעור משתמשי הסמים התוך-ורידיים, העברה של HCV ותמותה הקשורה במינון יתר של אופיאוידים.

באזורים שנפגעו במידה הרבה ביותר על ידי מגפת האופיאוידים נצפתה עלייה חדה בשימוש באיברים החיוביים ל-HCV. שיעור האיברים אשר נלקחו מתורמים שמתו והיו חיוביים ל-HCV עלה פי 2 בשלוש השנים האחרונות.

הסיכוי להרחיב את מעגל התורמים עם תורמים החיוביים ל-HCV והשגת תוצאים בתר-השתלתיים מספקים יצר עניין רב בתחומי השתלת כבד, כליות ואיברי בית החזה ובכלל זה השתלת איברים חיוביים ל-HCV באנשים ללא זיהום HCV.

הכותבים סבורים כי יש צורך בפיתוח אסטרטגיות חדשות להבטחת בחירת נכונה של נתרמים המקבלים איברים חיוביים ל-HCV, התחלת טיפול אנטי ויראלי בזמן המיטבי והגדרת הסיכונים הנלווים אשר מעורבים בהשגת תוצאים בתר-השתלתיים מיטביים.

מקור: 

Gonzalez, S.A. and Trotter, J.F. (2018) Hepatology. Online

נושאים קשורים:  HCV,  השתלת כבד,  אופיאוידים,  מחקרים
תגובות