חדשות

ניתוחים ראשונים במערך חדרי הניתוח החדש של המרכז הרפואי "הדסה" עין כרם

העבודה בחדרי הניתוח החדשים, הממוקמים מתחת לקרקע כדי שיוכלו לפעול גם בתנאי חירום, החלה השבוע בפרוצדורה שבוצעה במטופל בן 68; נציגות ארגון "נשות הדסה" ליוו המטופל לחדרי הניתוח החדשים

ניתוח ב"הדסה". צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי "הדסה" עין כרם החל להפעיל השבוע את 13 חדרי הניתוח החדשים שלו, הממוקמים ארבע קומות מתחת לפני הקרקע כדי שיוכלו לתפקד גם במצב חירום.

שלשום (ג'), ביום הראשון להפעלת מערך חדרי הניתוח החדשים, המצוידים בטכנולוגיות משוכללות במיוחד, בוצעו בהם 18 פרוצדורות כירורגיות, בתחומי האורולוגיה, פה ולסת וכירורגיה כללית.

דוברות "הדסה" מסרה, כי בתקופה הקרובה תתרחש עלייה הדרגתית במספר הניתוחים שאמורים להתבצע בחדרי הניתוח החדשים. עד לפתיחה הרשמית שלהם, נעשו בהם הדמיות ניתוחים, לבדיקת התקינות הבטיחות והפעילות המקצועית באופן פרטני עבור כל תחום שיידרש.

את מיטתו של המנותח הראשון במערך החדש, גבר בן 68, ליוו לחדר הניתוח נציגות של צמרת ארגון "נשות "הדסה". את ניתוח הבכורה בחדרים החדשים הוביל צוות בראשות פרופסור עופר גפרית, ראש היחידה ללפרוסקופיה ורובוטיקה במרכז הרפואי הירושלמי. במקביל לו חנך חדר ניתוח נוסף פרופסור אלון פיקרסקי, מ"מ מנהל המחלקה הכירורגית. הניתוחים הועברו בשידור טלוויזיה במעגל סגור לרופאים אחרים בבית החולים.

התכנון והבנייה של מערך חדרי הניתוח התת-קרקעיים נמשכו 8 שנים. צוותים בתחומים רפואיים שונים הציגו למתכננים את הדרישות שלהם. ב"הדסה" רואים בהם את "הדור החדש" של חדרי הניתוח והפעלתם היא בנוסף להפעלת חדרי הניתוח הוותיקים. החדרים החדשים נבנו על פי דרישות מיוחדות של פיקוד העורף, על מנת שיהיו ערוכים להפעלה בכל מצב חירום עתידי.

בכל אחד מהחדרים, שגודלם 83-55 מ"ר, הוצב מכשור לביצוע ניתוחים בעזרת מערכות ממוחשבות ומערכת הדמיה, תשתית אופטית ותאורה מיוחדת עם כמה גוונים של אור כחלחל. המיטות מאפשרות לקבע את המנותח במגוון רחב של מנחים, לרבות ביצוע הניתוח בעמידה. קירות הנירוסטה מונעים כיסי אוויר לצורך שמירה על רמה גבוהה של סטריליות.

אחד מחדרי הניתוח, שגודלו 83 מ''ר, מצויד במכונת שיקוף רנטגן מיוחדת. הוא מיועד לניתוחים מורכבים, לרבות ניתוחי טראומה מצילי חיים, ומאפשר למספר צוותים מתחומים שונים, לבצע פעולות כירורגיות במקביל.

נושאים קשורים:  חדשות,  חדרי ניתוח חדשים,  "נשות הדסה",  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות