• יו"ר: פרופ' אמיר שלומאי
  • מזכיר: ד״ר אוהד עציון
  • גזבר: ד״ר אודי זיגמונד
  • חברי ועד: ד״ר אסף יששכר, ד״ר יאנה דוידוב
חדשות

בדרך לשנת שיא בתרומת איברים להשתלה

על-פי נתוני המרכז הלאומי להשתלות, ב-5 החודשים הראשונים של 2011 בוצעו כבר 75% מהיקף ההשתלות שנעשה בכל שנת 2010

פרופסור רפי ביאר (צילום: אדוארד קפארוב)

פרופסור רפי ביאר (צילום: אדוארד קפארוב)

יושב ראש ועדת ההיגוי של המרכז הלאומי להשתלות, פרופסור רפי ביאר, מנכ"ל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, מסר היום (יום א') כי על-פי הנתונים שהצטברו במרכז בחמשת החודשים הראשונים של השנה, מסתמן שתהיה זו שנת שיא בתרומות איברים. עד כה בוצעו כבר כ-75% מסך ההשתלות שנרשמו במהלך כל שנת 2010. כך שקרוב לוודאי ששנת 2011 תהיה שנת שיא, עד כה, בתרומות איברים להשתלות בישראל.

פרופסור ביאר הדגיש כי ניתן להסביר את הנתונים בשילוב של נסיבות: הסברה והעלאת המודעות בקרב הציבור, יעילות מערכי ההשתלות בארץ ומציאת פתרונות לוגיסטיים למגבלות שנבעו מהחוק שקובע מוות מוחי נשימתי.

המרכז הלאומי להשתלות ציין כי ב-5 החודשים האחרונים נשבר שיא במספר תרומות האיברים וכי מינואר ועד מאי השנה, בוצעו כבר 75 אחוז מסך ההשתלות שנעשו בשנה שעברה.

מתוך 61 משפחות שקרובם הוכרז כמת מוות מוחי, 33 הסכימו לתרום את איבריו (56 אחוז). זאת לעומת 60 משפחות שהסכימו לתרום איברים בכל שנת 2010.

הנתונים שהציג המרכז הלאומי להשתלות מפתיעים מבחינת כמות האיברים שנתרמו. בעוד שבמהלך כל 2010 בוצעו 143 השתלות תודות לתרומת 60 המשפחות, בחמשת החודשים הראשונים בשנה הנוכחית בוצעו כבר 105 השתלות מתרומותיהן של 33 משפחות.

בהשתלות לב, אחד האיברים הקשים להשגה, בוצעו השנה 11 השתלות – כמו בכל השנה שעברה. בהשתלת ריאות נרשמה עלייה מ-10 השתלות בכל שנת 2010 - ל-11 רק במהלך חמישה החודשים הראשונים של 2011.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופסור רפי ביאר,  המרכז הלאומי להשתלות
תגובות